Cuina de pebrots contra el càncer
Ada Parellada, Blaumut, Elisenda Camps, Xantal Llavina i el Dr. José Ramón Germà Lluch apadrinen la segona edició de la campanya “Posem-li pebrots al càncer”
DIMECRES 27 GENER 2016
- La Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) i Condis Supermercats impulsen la campanya per recaptar fons per als programes de suport i atenció als malalts amb càncer i les seves famílies
- “Posem-li pebrots al càncer” compta amb el suport de més de 500 voluntaris de tota Catalunya
- Els dies 29 i 30 de gener més de 400 establiments Condis de Catalunya distribuiran milers de bosses de pebrots solidaris a un preu simbòlic d’1,5 euros
- Com a novetat d’aquesta segona edició, Ada Parellada ha elaborat dues receptes exclusives amb el pebrot com a principal ingredient
Barcelona, 27 de gener del 2016.- Avui s’ha presentat la II edició de la campanya solidària “Posem-li pebrots al càncer”, impulsada per les entitats de la FECEC – Junts contra el càncer i Condis Supermercats i amb la col·laboració de més de 500 voluntaris de tota Catalunya. La iniciativa es desenvoluparà el proper cap de setmana, divendres 29 i dissabte 30 de gener, a més de 400 establiments Condis de Catalunya, uns dies abans de la celebració del Dia Mundial contra el Càncer (4 de febrer).
En aquesta ocasió, apadrinen la campanya: la cuinera Ada Parellada, el grup musical Blaumut, les periodistes Elisenda Camps i Xantal Llavina i el Dr. José Ramón Germà Lluch, Director de Coneixement i Recerca de l’Institut Català d’Oncologia i autor del llibre “Los siete pilares anticáncer”, fruit de més de 40 anys d’investigació en Oncologia. A l’acte de presentació també hi ha participat el vicepresident primer de la FECEC i director d’Oncolliga, Francesc Viñas, i la Consellera Delegada de Condis, Pilar Condal.
Els més de 500 voluntaris participants oferiran una bossa amb dos pebrots, un de verd i un de vermell -que aporta la companyia Bio Poniente, col·laboradora de la campanya- a canvi del preu simbòlic d’1,5 euros. En total, es posaran a la venda 55.000 paquets de pebrots, un 37% més que l’any passat. Per aquest motiu, durant la presentació d’aquesta edició, l’Ada Parellada ha preparat unes receptes solidàries amb el pebrot com a principal ingredient, amb l’ajuda de la resta de padrins de la campanya.
La iniciativa té com a objectiu fomentar la solidaritat amb les persones que pateixen la malaltia i difondre la tasca d’acompanyament que realitzen les entitats de la FECEC. Les aportacions recollides es destinaran íntegrament a projectes de suport i atenció als malalts oncològics i les seves famílies.
En paraules de Pilar Condal, “presentem la segona edició d’aquesta iniciativa plens d’il·lusió per poder contribuir a ajudar a la FECEC en la seva labor de suport i ajuda a les persones que pateixen càncer i les seves famílies. Des de Condis, volem donar les gràcies per avançat a totes aquelles persones que, durant aquests dos dies, comprin les bosses de pebrots solidaris ja que, un gest tan senzill com aquest, pot significar molt. També volem agrair la tasca de tants voluntaris que, un any més, hi dediquen el seu temps i als col·laboradors de Condis, fent que aquesta campanya sigui possible”.
Francesc Viñas ha recordat “l’èxit assolit en l’anterior edició i l’entusiasme amb què, també aquest any, engeguem una iniciativa que pretén arribar al major nombre de persones possible. Des de la FECEC, portem 15 anys integrant esforços en la lluita contra les malalties oncològiques a Catalunya i iniciatives com aquesta són de gran ajuda per ajudar a conscienciar a la població sobre la necessitat de continuar treballant per millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones amb càncer i els seus familiars. Junts podem fer molt més”.
Per la seva part, el Dr. Germà Lluch ha destacat que “els bons hàbits nutricionals redueixen significativament la incidència de càncer de colon, estómac, mama i pròstata” i ha assenyalat “la medicina personalitzada i la nova immunoteràpia com a noves vies molt prometedores no només del càncer sinó d’altres malalties amb alta prevalença en l’ésser humà”.
Pebrots solidaris, disponibles també a través del súper virtual Condisline.com
A més de les botigues físiques de Condis, els usuaris del súper virtual “Condisline.com” també podran adquirir la seva bossa de pebrots solidaris durant els dies 29 i 30 de gener. En el marc online està previst que la campanya tingui un destacat ressò a xarxes socials, on els ciutadans estan convidats a fer arribar les seves fotografies amb la bossa de pebrots, tant al Facebook com al Twitter de la FECEC i de Condis, amb el hasthtag #pebrotscancer.
Aquesta acció se suma a altres iniciatives que es desenvolupen amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer i que també actuen d’acord amb el codi europeu, destinat a prevenir la malaltia (http://cancer.gencat.cat/ca/ciutadans/prevencio/codi_europeu/).
El voluntariat que col·labora en la iniciativa prové de les pròpies entitats, així com d’una important crida a la que s’han afegit diferents ajuntaments, hospitals, institucions i empreses: La Caixa, Kern Pharma, Creu Roja, Bayer, SAGE, Universitat de Barcelona, entre d’altres. En paral·lel, cal afegir que també Condis fomenta la solidaritat entre el seu personal i col·laboradors, que hi participen des dels punt de venda i des de la plataforma central.